• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

fråga angående avstängning av el

O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Hej
Denna fråga gäller inte ngt om lån,men jag undrar om någon här varit nära att elen fr vattenfall stängs av? Jag har en räkning nu med 2st i hopslagna fakturor som totalt är på 6500kr som måste betalas för att inte elen stängs av,men om jag betalar hälften nu; tror ni jag kan förhindra en avstängning då?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Grodan1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 397
Blev medlem
28 Oktober 2014
Meddelanden
1 268
Mottagna reaktioner
196
Poäng
397
Om du ringer i berättar att du kan betala hälften nu och kanske lägga upp resten på några månader med den vanliga fakturan går de säkert bra.
 

smeesan

V.I.P
Poäng: 62
Blev medlem
13 Januari 2012
Meddelanden
307
Mottagna reaktioner
10
Poäng
62
Jag har ingen direkt erfarenhet av just Vattenfall, men elbolag måste hålla sig till ellagen. Det innebär att de måste delge minst 21 dagar innan avstängning. Har du fått något delgivningskvitto eller liknande från dem?
 

miklo

Kunnig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
9 Juli 2014
Meddelanden
146
Mottagna reaktioner
10
Poäng
52
Hej,
Jag var i en liknande sits för några år sedan.
Ring direkt och säg hur mycket och när du kan betala.
Dom kan låta lite hårda i början, men dom blir lättare att pprata med när man gjort första betalningen så dom ser att man håller det.

Det är min erfarenhet iaf.

Men ring direkt om du inte gjort det. Och prioritera att komma ikapp med elen om du kan. Så jäkla mycket ångest att ha det hängande över sig.

Kämpa på

Mvh
Miklo
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Tack för era svar!!! Och ..jo jag har fått delgivning o allt , jag har nu betalat in hälften och ska ringa dem i morgon. Jag är så nervös för det och så jävla trött på allt elände med att pussla i hop varje månad och släcka de värsta bränderna och nu har alltså elräkningen kommit i kläm oxå fast jag vet och brukar prioritera dem....bara att hålla tummarna!!
 

miklo

Kunnig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
9 Juli 2014
Meddelanden
146
Mottagna reaktioner
10
Poäng
52
Det ska nog lösa sig då, lite lättare att ringa när man har betalat också.
Bara att kämpa på, jag hoppas det inte blir för stora "bi effekter" av denna pusslingen.
Men när elen är gjord kommer det att lätta lite iaf.

God Jakt Lycka

Miklo
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Yes...det har ordnat sig,ringt vattenfall och fick prata med en trevlig tjej som var mycket tillmötesgående!!! Och jag som hade laddat för det värsta ju...De skulle hjälpa mej med en avbetalningsplan på resterande skuld+ den ordinare faktura som skall betalas den 5/3,så nu behöver jag inte komma efter där iallafall! Känns så otroligt skönt att detta ordnade sig och att de inte kommer att stänga av elen!! Tack oxå för erat stöd! Mvh/Marielle
 

miklo

Kunnig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
9 Juli 2014
Meddelanden
146
Mottagna reaktioner
10
Poäng
52
Grattis, roligt när det är medvind ibland =)

Då har det tagits lite vikt från axlarna så här en onsdags förmiddag.

Bra att du förhandlade in din kommande räkning, annars är det lätt att man faller igen.

Grattis grattis Marielle

Mvh/Miklo
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Tack Miklo :-D Nu när detta lättat känner jag att jag kommer orka fortsätta att förhandla om resterande skulder, man behöver lite medvind för att ta sig framåt helt enkelt!
Mvh/Marielle.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp